mijn eerste maandjee! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cindy Putten - WaarBenJij.nu mijn eerste maandjee! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cindy Putten - WaarBenJij.nu

mijn eerste maandjee!

Door: cindyvdputten

Blijf op de hoogte en volg Cindy

04 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Bonbon nochi allemaal!

Vandaag is het alweer een maand geleden dat ik ben geland op Curaçaose bodem. In het begin was het misschien allemaal niet heel makkelijk, maar ik moet zeggen dat ik nu wel op mijn plekje zit ;)!

In de tussentijd dat ik niet meer geschreven heb is er nog wel wat gebeurd;
Vorige week stond ik dinsdagavond, na mijn stage, langs de kant van de weg met een kappote auto band :(. Gelukkig was mijn stagebegeleidster erbij (Ik zou haar een lift naar huis geven.) We waren met de auto doorgereden naar een autogarage en hij wou mij wel helpen om er een nieuwe band onder te zetten..
Lag er in onze kattebak een reserve band maar helaas zat daar ook een heel groot gat in. De auto daar maar laten staan en rond half 7 zat ik langs de kant van de weg bij een bushalte te wachten tot dat Kim, Linda en Anouk mij kwamen ophalen..
Woensdag om 9 uur de wekker om me klaar te maken want Paul (een vriend van Hinke) kwam me halen om de auto band te laten verwisselen. We hadden afgesproken om daarna naar het strand te gaan, maar helaas ook hier regende het. We zijn toen door gereden naar Bota Table. Dat was echt super mooi :D!
Door het slechte weer was de zee heel wild.. dus de golven hebben flink tegen de rotsen geklapt :).

Het weekend vorige week was ook snel voorbij gegaan, met alleen maar regen, regen en regen!
Dus veel hebben we niet ondernomen…
Zondag zijn we met zijn tienen naar Sea aquarium gedaan. Echt een heel leuk dagje, ondanks de regen :D. We hebben een zeester vast gehouden, een schilpad eten gegeten, een kus van een zeeleeuw gekregen en jaja een haai geaaid! Het was een geslaagd dagjee!

Maandag en dinsdag gewoon weer stage! Ik sta deze week vast op de kleinste groep en ik denk dat dit nog wel een paar weken zo blijft. Sanne en Linda, twee andere stagiaires zijn bezig met een opdracht op 2 andere groepen. Naar de kleinste gaat niet mijn voorkeur maaar het is wel heel fijn om een beetje vastigheid te hebben zodat ik me nu ook kan gaan richten op mijn opdrachten ;)!
Verder zie ik hier steeds meer verschillen met in Nederland..
Kwa hygiëne lopen ze hier heel erg achter. Een wondje dat helemaal vies is, huplake een pleister er op en weer verder. Ook kwa materiaal en speelgoed. Soms denk ik echt als dat maar goed gaat. Een huisje wat op in storen staat waar de kinderen nog dood leuk opklimmen!
Als de kinderen op school worden opgehaald dragen ze nog school uniformen. Bij Meant to shine kleed iedereen zich dan om en lopen ze ook allemaal, op blote voeten heel de dag rond!
Verder is het respect van kinderen onder elkaar minimaal. Elkaar slaan, aan de oren trekken en schoppen is heel gewoon! Kinderen hebben wel veen respect naar de tantes (leidster). Er word vaak met 2 woorden gesproken, si tante!
Ook is het geloof heel belangrijk hier. Elke morgen, bij de dagopening bidden we en als der kinderen komen en gaan word er gebid.
Verder hoor ik van andere stagiaires heel veel verhalen dat kinderen hier worden geslagen als ze niet luisteren of getuft! GELUKKIG is dit bij mij op stage niet geval. Hier komen de kinderen om te onstappen en even uit de thuis situatie verlost te zijn :)!

Ik ben gepromoveerd..
Vanaf vorige week vrijdag ben ik voor de eerste keer mee gemogen om de kinderen op te halen van school en naar huis te brengen. De huizen zien er van de buiten kant redelijk uit maar volgens Jet, begeleidster, zie je de armoede aan de binnenkant. Mijn stage ligt in het armste gebied van curaçao.
Ik had zelf de huizen erger verwacht..

Dinsdag heb ik de eerste verjaardag gevierd op stage. Dat was ook erg leuk om mee te maken :)! De jarige jop neemt zelf iets lekker mee van uit . In de groep waar het kindje jarig is word eerste gezongen en daarna uitgedeeld. Daarna gaan ze alle groepen langs met de traktatie en het drinken.
Erg leuk om te zien dat dit hier wel gewoon gezellig word gevierd en dat ze hier wel tijd en geld in steken.De jarige krijgt vanuit Meant to shine ook een cadeau!!

Verder is deze week goed verlopen. We vermaken ons hier nog erg goed!
Volgende week heb ik op stage een aangepast (vakantie)programma omdat de kinderen vakantie hebben.
Maandag zijn we zoizo vrij i.v.m. de carnaval :D en dinsdag, donderdag en vrijdag zijn mijn dagen van 8 tot half 5. Dus dat word om kwart over 7 aanrijden, wel erg vroeg maar wel fijn dat ik dan eerder klaar ben.
Woensdags ben ik gewoon lekker vrij!
Dus wel fijn 3 dagen stage en 4 dagen vrij :D. Vrijdag als afsluiting gaan we zwemmen met de kinderen dus ik ben benieuwt!
Ik heb er zin innn!

Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtje, reacties en kaartjes!!
Mijn kamer begint al redelijk vol te hangen, maar dat is niet erg :D.
Erg leuk en gezellig, Thankssi!

Ook hebben Frank & Mirjam zondag geboekt, dus dat vonden we ook heel leuk nieuws om te horen :D :D :D!!

Verder wens ik jullie allemaal een heeeeelee fijne carnaval :D!!
Ik ben benieuwt hoe ze dat hier gaan vieren maar dat horen jullie nog van me, Houden jullie mij op de hoogte van hoe het daar geweest is :D…


Heel veel liefs,
Cindy





  • 04 Maart 2011 - 02:34

    Carin Van Bergeijk:

    Hey Cindy,

    Wat een uitgebreid verhaal. Nu weet ik ook vanalles over je stage ;).

    xxx

  • 04 Maart 2011 - 02:34

    Je Reisgenootje!:

    Haa die Cindy,

    Je hebt er weer een mooi verhaaltje van gemaakt ;).. Alle gezellige dingen die we hier toch allemaal mee maken enzo..

    Maar nu komend weekend gaan we eens een keer anders carnaval vieren!! Ik ben benieuwd.. morgen nog 1 dagje werken en dan is het weer weerkend voor ons.. :D Hopen dat het weer beter is als vorige week

    Ayo Kim

  • 04 Maart 2011 - 07:22

    Evelien:

    Ha Cindy!

    Een leuk verhaal! Fijn dat alles nu na een maand goed gaat :) De tijd zal wel vliegen daar.... Wat een mooie kindjes zeg daar, knuffel ze maar een keer van mij! Haha
    Voor ons begint vandaag de carnaval. Jeuj, haha,

    Xxx Evelien

  • 04 Maart 2011 - 07:37

    Bentje:

    Hai Cin,

    Fijn dat je het naar je zin hebt. Tijd gaat wel vlug hoor. Al een maandje daar pff.. Wij gaan geen carnaval vieren.
    Hou van jou.
    Missen jou.

    Pootje van Benthley

  • 04 Maart 2011 - 08:55

    Mam:

    Hoi meis

    Heel leuk je verhaal, ik geniet ervan om het te lezen.
    De kinderen zien er wel heel gelukkig uit! Geniet van alle leuke dingen die er nog komen gaan.

    veel liefs van mam, en een knuffel van Dribbel.

  • 04 Maart 2011 - 08:55

    Karen:

    Ha Cindy,
    leuk verhaal heb je geschreven!
    Fijn om te horen dat je nu helemaal op je plaats bent..
    Ik wens je alvast een fijne carnaval toe, die van ons zal wel goed komen!
    Liefs

  • 04 Maart 2011 - 09:23

    Carla:

    Cindy!!

    Fijn om te horen dat je helemaal op je plek bent :D En natuurlijk nog leuker dat Frank z'n vlucht geboekt heeft!
    Ik zal morgen een wijntje op jou drinken! ;) En zondag, en maandag ook wel ;)
    Ben wel benieuwd hoe ze daar carnaval vieren! :D
    Hele fijne stage-tijd nog!!

    X Carla

  • 04 Maart 2011 - 09:54

    Anne:

    Cindy:D:D!!!
    Leuk berichtje, leuke foto's!
    Vanacht heb ik over je gedroomd... Het was een aparte droom haha wel leuk om je in mijn dromen te zien :P
    Ik denk dat jij daar ook een hele leuke tijd gaat krijgen, met de carnaval daar! Het is natuurlijk toch anders, maar wel heel interessant!
    Je hebt al veel meegemaakt en gedaan en je bent er pas een maandje! je kunt nog zoveel doen, en dat moet je ook zeker doen. Genieten meisje!!!
    We spreken van de week (maandag/woensdag)...
    xx Liefs

  • 04 Maart 2011 - 10:09

    Fieke:

    Hey Cindy,

    Leuk om weer wat van je te horen. Erg fijn dat je nu je plekje hebt gevonden, is ook belangrijk!
    Maar de stageplek zal inderdaad wel veel anders zijn dan hier, maar daar leer je natuurlijk ook veel.

    Maar ben wel benieuwd hoe ze daar carnaval vieren haha. Ik ben er hier helemaal klaar voor.

    Fijne carnaval, zal vast gezellig worden:)

    Liefs Fieke

  • 04 Maart 2011 - 11:41

    :

    Meisje!

    Leuk om je verhaaltje te lezen!
    Nog 111 dagen te gaan, en dan ben je weer terug. Maak er iets moois van, maar zo te lezen en te horen gaat dat zeker lukken.
    Een hele fijne carnaval, ben zeer benieuwd hoe uitbundig ze het daar vieren :P. En drink maar een paar coctails voor me :D!
    Spreek je hopelijk strakjes!

    Ajó!

  • 04 Maart 2011 - 16:08

    Simone:

    Hee Cindy!

    Leuk dat je zo uitgebreid verteld over je stage! Klinkt allemaal erg leuk en fijn dat je er zelf ook zo enthousiast over bent :D Carnaval in Curaçao schijnt super gaaf te zijn dus ik wens je heel veel plezier!!

    Xxxx Simone

  • 04 Maart 2011 - 16:41

    Moniek:

    Wat een leuk verhaaltje weer!!
    En super leuk dat Frank & Mirjam nu geboekt hebben! Weer iets om naar uit te kijken!
    Hele fijne carnavall! Maar dat komt helemaal goed daar. Ik zal hier een borreltje op je drinken;)

    Groetjes, Moniek & Jeroen

  • 04 Maart 2011 - 19:31

    Linda:

    Haa Cindy, leuk zo'n uitgebreid verhaal! Zo blijven we allemaal goed op de hoogte van wat jij allemaal uitspookt daar haha! Leuk dat Frank geboekt heeft! Ik ben ook wel benieuwd hoe ze daar carnaval vieren.. op naar je volgende verslagje en foto's dus! Een fijne carnaval, we drinken hier wel wat wijntjes op je :D X Linda

  • 04 Maart 2011 - 21:03

    Je Schatje:

    heej schatje,

    Wat een lang en leuk verhaal. echt heel erg fijn dat je het daar zo goed naar je zin hebt. hahah echt leuk 'tante cindy' ;) op naar de carnaval:D:D:D
    Dikke kus xxxx hvj je schatje

  • 04 Maart 2011 - 21:44

    Eline Duijkers:

    Haa Cindy!!

    leuk verhaal hoor.
    ben erg jaloers, haha. ik wil ook zon!!! al heeft hier gister even heel fijn de zon geschenen en was het,, jawel... 7/8 graden! de lente begint!
    en die fotos van het wateroverlast.. ik dacht dat het alleen maar in nederland voor kon komen, de wegen zo onder. daar dus ook.
    veel succes nog!

    xxx

  • 05 Maart 2011 - 07:16

    Ryanne:

    Heee Cindy!

    Wat een leuk verhaal zeg! leuk om te lezen!;)
    fijne carnaval! ben benieuwd hoe het is geweest:D
    xxx

  • 05 Maart 2011 - 09:50

    Lisanne:

    Iiiieks! je hebt een haai geaaid. vond je dat niet eng?
    Wel leuk om je verhalen te lezen! Het is wel heel fijn dat het veel beter gaat, en dat je zoveel leuke dingen meemaakt!
    Ik hoop voor je dat het minder gaat regenen deze week.. kun je eindelijk carnaval vieren als het warm is, moet het niet gaan regenen ;) Is dat daar eigenlijk zon soort zomercarnaval, net als in brazilië? want dat is wel echt gaaf!
    Hoop je snel een keertje te spreken op skype!
    liefs!

  • 05 Maart 2011 - 13:00

    Nicole Crommentuijn:

    Hey Cindy,

    Een leuk verhaaltje weer! Zo te lezen vermaak jij je daar goed!
    Ik hoor en lees wel dat jij vanalles hebt om naar uit te kijken! Leuk allemaal!
    Heel veel succes en plezier met je stage!

    xxx

  • 05 Maart 2011 - 14:27

    Linda Van Aert:

    Ha Cindy,
    Je hebt er al vanalles meegemaakt en gezien! Super! fijn dat je het al goed naar je zin hebt.
    Ze hebben daar dus ook carnaval;) Grappig, toch nog steeds Nederlandse tradities daar!
    Geniet ervan, want de tijd vliegt voorbij.. Nog heel veel succes en plezier!!
    Groetjes Linda

  • 05 Maart 2011 - 14:59

    Marijke:

    haa meisje!
    leuk om weer een berichtje van je te lezen hierzo!
    ook leuk om alle foto's te zien van je stage enzo!
    ik ben echt zeer benieuwd hoe de carnaval daarzo voor je!
    geniet er van en drink een borreltje van me haha :D!
    spreek je hopelijk snel!
    veel liefs X

  • 05 Maart 2011 - 16:12

    Milou Geerlings:

    Hee Cindy! :D
    Leuk om weer wat van je te horen! Gek lijkt me, dat er zulke grote verschillen zijn qua school e.d. daar in vergelijking met Nederland. Lijkt me voor jou vaak ook lastig! Wat leuke foto's weer, lekker aan het genieten daar! Mis je de carnaval niet? Wat zit er trouwens in die colafles, dat groene spul? Ziet er niet echt lekker uit, haha!

    Groetjes xx Milou :D

  • 06 Maart 2011 - 11:16

    Rieke:

    Af en toe een verhaal lezen is toch wel erg leuk, en merk dat je het naar je zin hebt. Hier gaat het ook goed en de dagen worden alweer zo dat het langer licht is. Iets wat ik altijd wel prettig vind. Dus voordat we het weten is het alweer zomer en ben jij weer terug. Hoe is de carnaval daar?

    Groetjes Rieke

  • 07 Maart 2011 - 16:56

    Miriam:

    Wat ben ik jaloers dat jij in je zomer kleren rond loopt! Heerlijk, dat weer. Bij ons schijnt gelukkig ook de zon, maar het is een frisse wind! leuk dat je al zoveel gezien hebt daar, en dit is nog maar het begin! Lekker genieten meid, en succes vast met je stageopdrachten. maar dat zal wel goedkomen ;)!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Cindy

south Africa

Actief sinds 07 Dec. 2010
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 36761

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 14 December 2014

South Africa

03 Februari 2011 - 24 Juni 2011

Mijn eerste reis - stage curacao

Landen bezocht: