Mijn eerste week op het eiland! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cindy Putten - WaarBenJij.nu Mijn eerste week op het eiland! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cindy Putten - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week op het eiland!

Door: cindyvdputten

Blijf op de hoogte en volg Cindy

12 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Bon Nochi! (goedeavond)

Als eerste allemaal super bedankt voor jullie lieve berichtjes!
Doet me goed om te zien hoeveel mensen mijn site lezen en mij volgen :).

Na dat Kim en ik donderdags aangekomen waren verliep zoals ik had geschreven bij ons de eerste 2 dagen niet alles geheel gezellig. Dit is nu helemaal verandert. Er zijn een aantal huisgenoten gegaan en er zijn 5 nieuwe huisgenoten voor in de plaats gekomen. Allemaal meiden dus dat is wel heel gezellig :)! We hebben de andere huisgenoten beter leren kennen en nu valt het allemaal reuze mee!

De eerste dagen op het eiland hebben Kim en ik niet veel gedaan. We hebben geprobeerd een auto te regelen (dit is echt heel moeilijk hier.) Na dat we er eindelijk een auto hadden, die Kim en ik niet super vonden maar omdat iedereen zij dat er bijna geen auto´s meer te krijgen waren zijn we terug naar huis gereden. Onderweg nog een keer omgedraaid omdat er een lampje bleef branden, maar dat was heel normaal volgens Harry :(! Thuis hadden we al spijt en toen we avonds bij Wet & Wild stonden (strand feest) hoorde we de verhalen over onze nieuwe auto! Onze auto stond in ons huis al bekent om auto “Bertha”. Een gamel bak die we het beste het snelste konden terug brengen. Na een paar dagen bellen en regelen hebben we gister onze nieuwe auto opgehaald. Een Gele Honda!
Super leuke auto en hij rijd ook nog eens ideaal. Omdat ik toch 35 minuten moet rijden naar mijn stage (wat een heel stuk is voor dit eiland) wou ik ook een goede auto.

Verder heb ik woensdag mijn kennismakingsgesprek gehad. Nico had mij opgehaald om 9 uur en om 10 uur hadden we gesprek bij Mean to shine. Mijn eerste indruk was goed :D!
Grote instelling voor Curaçao met leuke vrolijke ruimtes. Ik denk dat ik hier zeker mijn plekje wel gevonden krijg.
Mijn stage heeft 3 projecten.

Project kinderbegeleiding “Embrace”:
Bij het project Embrace worden kinderen tot en met 12 jaar in de middaguren opgevangen. De kinderen krijgen huiswerkbegeleiding, onderwijs door middel van sport en spel en creatieve, ontspannende activiteiten. De vaardigheden van de kinderen worden verder ontwikkeld, hun kennis wordt vergroot en de interesses van de kinderen worden uitgebreid. Er is daarbij veel aandacht voor de sociale en emotionele ontwikkeling.

Jongeren project “Kurshami”:
Bij het jongeren project Kurshami worden kinderen tot en met 18 jaar in de middaguren opgevangen. Het doel van het project is om jongeren een veilige en aantrekkelijke plaatst te bieden waar ruimte is voor ontmoeting en ontspanning en waar ze zich verder kunnen ontwikkelen op belangrijke levensvoorzieningen onder professionele begeleiding


Pleegzorgproject “Promise”:
Bij pleegzorgproject Promise vind er (tijdelijk) opvang, opvoeding en begeleiding van kinderen van 0 t/m 18 jaar in een gezin plaats. Hierbij richt het project zich op kinderen die in de thuissituatie onvoldoende zorg krijgen. In de praktijk zijn dat vaak kinderen van ouders met verslavingsgerelateerde problemen.

Ik ga zelf stage lopen bij Project kinderbegeleiding “Embrace”. Er zijn 3 groepen. Kleinste 6-8 jaar, middelste van 8-10 jaar en de oudste van 10-12 jaar. De eerste weken loop ik op verschillende groepen stage en daarna moet ik gaan kiezen welke groep!
Mijn werktijden zijn maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van half 10 tot 6 uur. Woensdag is mijn vrije dag. Ik mag van half 10 tot 1 uur aan mijn stageopdrachten werken en vanaf 1 uur komen de kinderen tot 5 uur. Daarna nog opruimen en poetsen en dan is om 6 uur mijn stage dag voorbij.

Donderdag had ik mijn eerste stage dag!
Ik stond gepland op de middelste groep samen met Henriette oftewel Jet! Een leuke meid die al bijna 2 jaar werkt voor Mean to shine. Mijn eerste dag was erg wennen en heb ik veel gekeken.
De kinderen spreken veel Papiaments dus contact maken is best moeilijk. Je merkt wel al dat kinderen naar je toe komen en je spontaan een knuffel geven. Erg leuk om te zien.

Vandaag had ik mijn 2de stage dag! Vandaag stond ik weer ingepland bij de middelste groep.
Het contact was nu al beter. De kinderen noemen je I.p.v. bij je naam gewoon tante ;). Moet je op het begin best aan wennen. Alle begeleidsters en stagiaires zijn tantes. Dus je weet niet goed tegen wie ze het hebben. Mijn stage dag was voorbij gevlogen.
De tijd vliegt hier!

Ik geloof dat jullie wel weer op de hoogte zijn van mijn avonturen hier. Kim en ik gaan zo nog even relaxen & Morgen onze “bertha”terug brengen en naar de grote knip om het mooie uitzicht en het strand te bewonderen :D!

Voor degene die het leuk vinden om een keer een kaartje ofzo te sturen;
Mijn adres is:
Cindy van der putten
telamonstraat 43/43A
Vredenberg, Willemstad
Curaçao, NA

heeel veeel liefs

Cindy





  • 12 Februari 2011 - 00:43

    Je Schatje :

    Heej (tante) Cindy:)

    Ik vind het super fijn dat je je plekje hebt gvonden, en dat het nu veel beter ging dan een week geleden. En denk dat die kinderen heel veel aan jou zullen hebben. Nou die fijn “bertha” weg brengen en je bent van al je zorgen verlost. Ik ben echt blij dat je je plekje hebt gevonden.

    Ik geloof in jou!!!!

    Dikke kus je schatje

  • 12 Februari 2011 - 00:56

    Kim Beijers:

    Meid,

    Dat internet dat ligt echt aan jou kamer ik kan daar gewoon niet internetten maar gelukkig hier wel. Dus even tijd voor een berichtje aan mijn Reisgenootje

    Wat leuk om te lezen hoe jij het allemaal ervaart hebt deze week...

    Tot zo!

  • 12 Februari 2011 - 08:11

    Karen:

    Ha Cindy!

    Heerlijk om zo'n binnenkomer te hebben op stage! Die kindjes boffen echt, ze hebben 5 maanden feest met jou :D. (ik kan heg weten hè ;))
    Heerlijk dat je je stekkie hebt!! Zal het adres noteren. Nu nog even lozen die auto en dan genieten daar!

    Veel liefs, X Karen

    Ps. Succes met het leren van papiaments

  • 12 Februari 2011 - 08:32

    Sandra:

    Heeej Cindy,

    Ik vind het erg leuk om jou verhalen te lezen en gelukkig gaat het al een stuk beter daar:D.
    Leuke foto's heb je al gemaakt, de feestjes zien er allemaal gezellig uit;).

    We houden je site in de gaten en nog heel veel plezier en succes!!

    Groetjes Sandra & Ruud.

  • 12 Februari 2011 - 08:35

    Mama:

    Hoi mijn jongste
    Fijn dat de tijd zo snel gaat. De kinderen daar boffen met jou,met zo'n vrolijke meid. Je straalt op alle foto's. Breng Bertha maar snel terug. De nieuwe auto ziet er super uit. En geniet van je vrij weekend.

    Heeel veel kusjes mam en pap.
    En een knuffel van Dribbel

  • 12 Februari 2011 - 10:32

    Oma En Opa:

    Hoi Cindy

    Ik heb vandaag gebelt naar jullie thuis om te vragen hoe het met je gaat. Je moeder heeft het verslag voorgelezen en ik hoor dat je het wel naar je zin hebt. Ik krijg het adres zodat ik een kaartje kan sturen. Ik wens je heel veel succes met je stage.

    veel groeten van opa en oma.

  • 12 Februari 2011 - 10:52

    Marijke:

    Haa meisje!

    leuk weer een verhaaltje van je :D! gezien ik je deze week wat minder heb gesproken :(! gelukkig gaat het allemaal beter daar :D! en is je eerste indruk op stage ook goed! dan komt het allemaal goed he meis! :D
    we contacten snel! & drink een coctail van me ;)!

    XX(L)

  • 12 Februari 2011 - 11:37

    Je Nichtje Inge:

    Hoi Cindy!

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt! :)
    En wat grappig dat die kindjes meteen met je komen knuffelen! Je gaat ook wel leuk met die kindjes om zo te zien. Ze vinden jou natuurlijk heel lief, maar dat kan ook niet anders! En je gaat ook nog eens een leuk project doen.
    Gelukkig kun je die Bertha meteen terugbrengen. Wat een rotte bak zeg :P. Die nieuwe auto ziet er een stuk beter en veiliger uit!

    Fijn weekend!
    x Inge

  • 12 Februari 2011 - 11:57

    Zussie:

    Liefie, da is geen honda auto!!
    Da is een hyuandi auto.
    Haha. We missen jou.
    Liefs xxxjes ons

  • 12 Februari 2011 - 12:07

    Moniek:

    Ha meisje! Wat fijn om te lezen dat jij je plekje echt begint te krijgen! Super leuk dat die kinderen je zo snel accepteren, ook al kun je moeilijk met ze communiceren!:D
    Meid, geniet er van!! En we hebben contact!!
    Liefs!

  • 12 Februari 2011 - 12:49

    Milou Geerlings:

    Hee Cindy!
    Ik was super benieuwd naar je nieuwe verhaal! :D Leuk dat je inmiddels een beetje je draai hebt gevonden daar! Wat grappig dat ze iedereen tante noemen, haha! Leuke foto's heb je al op de site gezet! Zie dat je al een beetje verbrand bent, haha! ;-) Geniet maar lekker van de zon daar als je nog vrije tijd hebt want je hebt best lange stagedagen las ik!
    Nou veel plezier en succes met stage!
    Liefs en groetjes Milou

  • 12 Februari 2011 - 16:31

    Marloes:

    Hee nichtje,

    Fijn dat je t zo leuk hebt,
    wees blij dat je daar in het zonnetje zit, hier hebben we alleen maar regen :(

    Veel succes & geniet ervan.

    Liefsx
    tante Ria, ome Frank
    Koen & Marloes

  • 12 Februari 2011 - 17:18

    Sandra B.:

    Hee Meid,

    wat super leuk om weer je verhaaltje te lezen.
    je hebt al weer een hoop meegemaakt, vooral met die bertha ;) fijn dat jullie nu een andere auto hebben die het beter doet!
    en wat leuk om te zien op de fotos hoe je stage eruit ziet, en dat je al een goede eerste indruk hebt. dat gaat zeker helemaal goed komen! :D

    heel veel succes!
    Kusjes San

  • 12 Februari 2011 - 17:25

    Carlala:

    Hey Tante!!

    Wat een leuk verhaal weer! En leuke foto's!
    Je ziet er al lekker verbrand uit :P Ben jaloers ;) Hier hebben we vandaag echt Hollands weer.. veel regen ;)
    Maar wat fijn dat je het zo ontzettend naar je zin hebt, dat is ook wel terug te zien op de foto's.. overal jou lach :D
    Volgensmij ga je er echt een supertijd krijgen!! Heb je verdiend :D

    Heeeel veeeel plezier nog!!
    Ik kijk al uit naar je volgende verhaal!

    X Carla

  • 12 Februari 2011 - 17:33

    Eline Duijkers:

    Haa Cindy!

    wat klinkt je stage leuk zeg! ga zometeen nog even de fotos kijken, ben erg benieuwd.
    heb nu alweer zin in de zomer! zo te horen heb je het goed naar je zin daar.
    heel veel succes daar nog.

    xxx

  • 13 Februari 2011 - 11:05

    Ome Jan En Tante Ine:

    Haai Cindy,

    De groeten vanuit de Fitissingel. Fijn te horen dat het nu goed gaat met jou.
    Inge speelt nu als jouw vervanger met Dribbel.
    Nog een kleine opmerking van Ome Jan: Heeft hij ook papiaments gesproken toen hij zei dat je niet te veel mag drinken en nu ziet dat je al naar Wet & Wild feesten gaat? Geintje !!!
    Nog veel plezier en geniet ervan.

    Tante Ine en Ome Jan

  • 13 Februari 2011 - 13:05

    Anne En Stefan:

    Ha Cindy!
    Leuk om het verhaaltje te lezen! Erg fijn dat je je stage als leuk ervaren hebt! Jij gaat daar nog een hele leuke en leerzame tijd tegemoet!
    Ik heb je mailtje gelezen, ben morgen vrij dus ik laat je nog wat weten! :D
    Mooie foto's!!! :DStefan zegt: Op de foto's zit jij lekker in de zeee, en wij zijn gaan skieen...
    Verschil moet er zijn hé ;) Jij hebt het daar goed!
    Groetjes, vanuit Brabant!
    Stefan en Anne.

  • 13 Februari 2011 - 14:02

    Simone V/d Kerkhof:

    Hee Cindy!

    Super om te horen dat je het nu beter naar je zin hebt :D In het begin is het altijd even wennen.. Je stage klinkt ook erg leuk, relax dat je pas om half 10 hoeft te beginnen! ;)
    Bij die foto van wet&wild kreeg ik toch wel een beetje heimwee zeg.. dat vond ik altijd de leukste avond!
    meid, geniet ervan! Ben alweer benieuwd naar je volgende verhaaltje.

    Xxxx

  • 13 Februari 2011 - 14:14

    Je Ex Collega Mandy!:

    Heey Meid,,
    Leuk zeg jou foto's je straalt helemaal! Fijn dat je het nu goed naar de zin hebt,, geloof goed dat het wennen is allemaal hoor. Maar je ziet wel komt allemaal goed;) Leuk om jou verhalen te lezen blijven we toch nog een beetje op de hoogte van jou avonturen daar! Blijf genieten van de leuke ervaringen en van het lekkere weer natuurlijk ook.. Heel veel liefs uit het koude nederland.
    xxxx

  • 13 Februari 2011 - 16:11

    Miriam:

    Lieve Cindy, allereerst: wat een gave foto's! Ik ben echt mega jaloers dat jij daar de zee in kan, en wij hier mee door de plassen lopen.. Echt heel leuk om te lezen wat je daar aan het doen bent, volgens mij ook een hele leuke leeftijd met die kinderen. Fijn dat je leuke huisgenoten hebt; dat is zeker niet onbelangrijk! Ook leuk dat die kinderen jou spontaan komen knuffelen, dat moet wel bijzonder zijn.. En zoals jullie mam al schrijft; je straalt inderdaad op je foto's, en dat is echt heel leuk om te zien! Ik krijg gewoon ook helemaal zin om te gaan als ik je verhaal zit te lezen. Maak er wat moois van meid, lekker genieten daar! Hopelijk spreek ik je snel weer, liefs xx

  • 13 Februari 2011 - 16:13

    Linda Kuypers:

    hee cindy..

    leuk je reacties reisverslag te lezen:D gelukkig heb je het toch nog naar je zin gekregen!! hopelijk blijft dat ook zo.. maar dat geloof ik wel!!
    fijn dat je nu een andere auto hebt! die het wel overleefd:)

    veel plezier nog!!

    xx linda

  • 13 Februari 2011 - 16:19

    Liellekeeee:

    Meisjeee!!

    Wat een leuk stoer autootje!!! hahah.. heel fijn om te horen dat je goed bent ontvangen op je stageplek en dat je je weg al begint te vinden daar:D:D

    skype is geinstaleerd dus hoop heel snel weer even naar je te kunnen zwaaien!!

    Liefsss xx Liel

  • 13 Februari 2011 - 16:50

    Annie Jonker.:

    Hallo Cindy,

    ik ben vanmiddag naar Neerkandia (voetballen) gaan kijken, daar sprak ik Miriam Beijers in de kantine. Ze heeft me de naam van je site gegeven. Het is fijn dat je het al naar je zin hebt in dat warme land, dit is overigens wel te zien op de foto's, je staat overal met een brede glimlach op.

    Groetjes, ook aan Kim en geniet van jullie stage daar, voor je het weet zijn jullie weer terug in Nederland.
    Peter en Annie Jonker.

  • 13 Februari 2011 - 17:39

    Marissa:

    Haa Cindy!

    Echt super om zo te lezen hoe je je eerste week hebt ervaring!
    Het klinkt wel echt heel leuk en vooral heel leerzaam.
    De foto's zijn echt super leuk, gewoon om jaloers op te worden.

    Nog heel veel succes en veel plezier met de kindjes.

    Liefs xx

  • 13 Februari 2011 - 18:41

    Sonja:

    Hee Cindy,

    Goed om te lezen dat het nu beter met je gaat. Alle begin is moeilijk moet je maar denken en dan nu: GENIETEN!!!! want voor je het weet stap je alweer op het vliegtuig terug naar ons kikkerlandje ;-)

    Ben je al wezen snorkelen? Wij zijn toen we daar waren een keer met een boot (was een uur varen ofzo) naar een eiland gevaren en daar wezen snorkelen. Er zwommen daar ook schildpadden in zee, weet ik me nog te herinneren...

  • 14 Februari 2011 - 09:04

    Elle:

    Hi Cindy!
    Wat ziet het er allemaal leuk uit zeg! Ik ben jaloers!
    Fijn dat je een plekje gevonden hebt, én een andere auto dan de Bertha haha.
    Ik blijf je site in de gaten houden, leuk om al je verhalen te lezen :).
    Veel plezier en succes nog!
    Kuss je ex-collega Elle.

  • 14 Februari 2011 - 14:19

    Evelien:

    Ha Cindy,
    Leuk verhaal! Krijg al helemaal een indruk over hoe het daar is! ;)
    Een fijn weekritme zeg. In het midden van de week een dag vrij! Heerlijk!
    Fijn dat je het nu wat meer naar je zin hebt. Heerlijk weertje, aan de foto's te zien... :)
    Tot snel weer! Op msn misschien een keer wanneer je tijd hebt!?

    xx Evelien

  • 14 Februari 2011 - 15:27

    Lisanne:

    Haa cindytje!
    Wat een leuke kindjes! Ik snap wel dat ze met je komen knuffelen :) Maar wel heeeeel erg lief! Ook fijn dat het gedoe met bertha klaar is. Kun je nu lekker rondrijden in een goede auto!
    Je hebt ook echt al leuke foto's! Ik ben stiekem toch wel een beetje jaloers hoor.. :(
    tot snel!
    xxxx

  • 14 Februari 2011 - 15:49

    Fieke:

    Heey Meid,

    Goed om te lezen dat je het nu naar je zin hebt, super!!:)

    Het klinkt erg leuk en leerzaam waar je stage loopt, zo te zien aan de foto's heb je het goed naar je zin!
    Lijkt me wel vervelend dat je nog niet zo goed met de kinderen contact kunt maken, maar hoe vaker je er bent, hoe beter het gaat:D Succes er mee!

    Gelukkig krijgen jullie een nieuwe auto, want als je elke dag 35 min moet rijden is een goede auto zeker wat waard.

    Cindy, heel veel succes en plezier.

    Liefs Fieke

  • 14 Februari 2011 - 18:51

    Anke:

    Lieve Cindy :D!

    Gelukkig gaat het allemaal nu veel beter en zo te zien en te horen begint het daar al aardig te wennen ;) Super leuk je foto's allemaal! Ook je verhaaltje vind ik leuk om te lezen.
    Het is soms toch wat met die auto's :P

    En weet je al voor welke groep je gaat van 10-12 is volgensmij wel aan jou besteed ofniet ;) Teminste dacht dat je dat wel graag wilde!
    En hoe ziet jouwn dagindeling er op een dag dan uit? Ben ik eigelijk wel benieuwd na qua wat voorn activiteiten enzo. Als ik dat zo lees, doet het mij een beetje denken aan de buitenschoolse opvang.

    Heel veel plezier daar meid en vergeet niet tussen het werken door ook te genieten :D

    xx (L)

  • 15 Februari 2011 - 17:14

    Marly:

    Hehe nichtje!!! Wat een avontuur!!! Ik wordt wel een beetje jaloers hoor!!! Dat ik zoiets nooit heb gedaan. Jij doet het maar mooi!! De fotos op je hyves hou ik in de gaten. Echt gaaf met die kindjes daar...lijkt me!! Ben benieuwd hoe je stage gaat bevallen. Hoe het is om met die kindjes te werken. En of het zoveel anders is daar. Het is zo mooi voor hun dat er zon leuke meiden (mensen) zijn zoals jij die hun komen vermaken. Ze boffen maar!!!! hihi
    Heeel veel plezier!! Ooooo en dat water!! Zoooo blauw!!!!
    GENIETEN...!!!
    Xx Marly, Timmy en Evie

  • 16 Februari 2011 - 13:00

    Wendy Windsant:

    Hoi Cindy,
    Leuk om je reisverslag en alles wat je tot nu toe hebt beleefd te lezen.
    Ik denk dat je het wel naar je zin hebt, want je klinkt erg enthousiast.
    Het weer zit daar zo te zien aan de foto's ook erg mee, heel wat anders dan hier in het koude en gure Nederland. Vieren ze daar ook een soort van carnaval? Wij zoeken met de carnaval ook lekker de zon op, we gaan naar Fuerteventura ( Canarische Eilanden). Ik ben benieuwd naar je verdere belevenissen daar en hou ons hier in Nederland op de hoogte oke?

    Groetjes van Wendy

  • 16 Februari 2011 - 17:11

    Linda :

    Haa Cindy, mooie foto's zeg! Wat een weertje daar, heerlijk. Fijn dat je nu ook je plekje hebt gevonden en dat de andere huisgenoten ook leuk zijn! Ik hoorde dat je met Jim geskyped (of hoe je dat ook schrijft) hebt! Ik ga dat ook fixen op men laptop dan kunnen we ook een keer skypen! Nou succes verder daar en we wachten weer op de volgende foto's en verhalen! X Linda

  • 17 Februari 2011 - 08:52

    Anke:

    Lief vriendinnetje :D!

    Ik wou even zeggen dat ik wel aan je denk en dat ik jullie toch wel doe missen hoor! Ik kan je nu niet eventjes opbellen om mee te praten :P Hoe gaat het op stage?
    De tijd zal wel voorbij vliegen ;) Geniet ervan en tot 7 mei!

    Liefs x

  • 17 Februari 2011 - 11:57

    Sandra Kuunders:

    Hee Cindy,

    Leuk zeg om die verhalen zo te horen. krijg zo wel een indruk hoe het daar is!
    fijn om te lezen dat t nu beter gaat maar dat is ook niet zo gek, eerst even wennen!
    haha die bertha zag er idd nou niet echt geweldig uit maar jullie nieuwe aanwinst ziet er goed uit!
    nou nog heel veel plezier en geniet er van! ben weer benieuwd naar je volgende verhaal!

    xxx
    Sandra

  • 18 Februari 2011 - 13:11

    Marjolein:

    Hey Meid!

    Dit klinkt al erg goed! ik weet zeker dat het geweldig wordt. De projecten klinken erg interessant! Super ook van je roomies, dat wordt flink feesten;)

    Kus

  • 21 Februari 2011 - 06:45

    Kim Coppens:

    Hallo Lieve collega!

    Wat leuk om dit allemaal te lezen over jou reis! Nu al rijk aan ervaringen!

    Wat een leuke foto's!

    Wij houden het hier bij allemaal!

    Groetjes,

    Kim

  • 21 Februari 2011 - 18:46

    Petra:

    Ola,
    Ik moest je even zoeken want krijg niet automatisch een mail als je er een berichtje opzet ;)
    Je stage plaats klinkt leuk en foto's zien er leuk uit.
    Ik denk dat jou een mooie tijd daar te wachten staat.
    Geniet er van meid

    Liefs x,
    Peet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Cindy

south Africa

Actief sinds 07 Dec. 2010
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 36759

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 14 December 2014

South Africa

03 Februari 2011 - 24 Juni 2011

Mijn eerste reis - stage curacao

Landen bezocht: