Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cindy Putten - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cindy Putten - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Cindy

11 Oktober 2014 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Nog 3 weken te gaan en dan ga ik, samen met mijn lieve vriendinnetje Felien van 1 november t/m 15 december naar Zuid-Afrika.
Wat toen allemaal nog zo ver weg leek, begint nu allemaal heel dichtbij te komen en werkelijkheid te worden!

Felien en ik gaan de eerste 4 weken vrijwilligers werk doen bij het project the farm. We zijn hier met 2 andere meiden uit NL.
Na deze 4 weken gaan we 2 weken rond reizen richting het noorden en het oosten van Afrika. We hebben verschillende activiteiten in de planning, oa gaan we een bezoek brengen aan het krugerpark en drankensberg.

Wat houdt het project precies in;
The Farm is een boerderij die op een half uurtje rijden van de stad Durban ligt, tussen de suikerrietvelden. Al vijf jaar biedt dit project hulp aan de mensen in hun community die ondersteuning nodig hebben. In de rietvelden rondeom het project werken mensen onder slechte omstandigheden. Er heerst veel ziekte en armoede en naar de kinderen wordt nauwelijks omgekeken. Op het terrein van The Farm staat een huis waar ruim 45 knderen uit de community samen met een huismoeder wonen. Het zijn kinderen van 0-22 jaar, die weeskinderen zijn of verlaten zijn door hun ouders. The Farm probeert hen een kans te geven om kinder te zijn, door het bieden van educatie, voeding en onderdak.

We zijn erg trots dat we hier een steentje aan mogen bij dragen.
Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevingen daar. 1 keer in de week gaan we naar een plaatselijke supermarkt waar we ook internet voorziening hebben zodat ik jullie op de hoogte kan brengen hoe het met ons gaat!

Ik heb er erg veel zin in :).

  • 12 Oktober 2014 - 14:18

    Stefan En Anne:

    Ha lieve Cindy,

    Een mooi verhaaltje wat een korte indruk geeft over jullie 6 weken daar!
    Wij zijn erg benieuwd naar de ervaringen daar, dus houd ons maar goed op de hoogte!
    Bereid je nu nog goed voor zodat je daar ook echt kan genieten!

    Succes en veel plezier!

    Groetjes, Stefan en Anne.

  • 12 Oktober 2014 - 20:15

    Julia & Anne:

    Lief zusje,

    wij wensen jou heeeel veel plezier in Afrika.
    Wij hopen dat je daar veel kunt doen, zien, leren en ervaren.
    Geniet ervan! Maak veel foto's!
    Ik zal aan je denken!!

    Love you ♥

    Anne & Julia

  • 12 Oktober 2014 - 21:45

    Felien:

    Het komt dichtbij hé maatje.
    We gaan er samen een super tijd van maken! Dat weet ik zeker.
    Dikke kus! X

  • 13 Oktober 2014 - 17:25

    Lilian:

    Cindy!!

    Ik ga je volgen.. Ben benieuwd wat je allemaal gaat zien en mee maken!
    Geniet en maak er een onvergetelijk reis van!

    Liefs,

    Lilian

  • 19 Oktober 2014 - 17:32

    Karen :

    Ha Cindy, succes nog met de voorbereidingen! Hoop dat je een leuke en leerzame tijd tegemoet gaat! Liefs Karen

  • 20 Oktober 2014 - 13:03

    Miriam:

    Cindy!

    Nog even en het is zo ver! Ik ben erg benieuwd naar je verhalen, de indrukken zullen ongelooflijk zijn. Geniet van deze bijzondere reis, het is een hele levenservaring waar je nog vaak aan terug zal denken.
    Succes nog met de laatste voorbereidingen!!

    Xx Miriam

  • 28 Oktober 2014 - 17:30

    Anke Claessens:

    Lieve Cindy,

    Net nog gezien maar wil je toch nog even laten weten dat ik het erg knap van je vind!
    En wat een ervaringen zul je opdoen; helemaal als vrijwilliger want je doet het uiteindelijk allemaal voor de kinderen/ mensen om ze daar te helpen. En ik weet zeker dat je veel waardering zult krijgen wat je heel goed zal doen :)

    Geniet van alles, ook van de kleine dingetjes want voor je het weet ben je weer in het drukke Nederland waar alles zoveel moet haha.

    Ik ga je natuurlijk volgen, een kaartje sturen zou ik ook wel willen. Alleen weet ik niet wanneer het aankomt en of je dan inmiddels niet aan het reizen bent. In ieder geval een hele leerzame en vooral leuke tijd daar in Afrika :)

    Liefs, Anke

  • 28 Oktober 2014 - 18:21

    Curaçao Maatje:

    Hee Dushi..

    Nu krijgen we een mooie indruk van wat je allemaal gaat doen in Afrika..
    Ik wil je heel veel plezier en succes wensen.. Ik zal je verhalen blijven volgen.
    Als je terug bent dan zullen we weer een keer afspreken om een keertje bij te kletsen..

    Geniet er van Dushi.. en je kunt dadelijk weer een ervaring in je zak steken

    Liefs xx Kim

  • 28 Oktober 2014 - 18:58

    Sandra:

    Lieve Cindy,
    Nu is het bijna zover nog een paar dagen!
    Ik wil je heel veel succes en plezier wensen in Afrika.
    Geniet van alles wat je ziet en meemaakt want het is zo voorbij.
    Leuk dat je ons zo op de hoogte kunt houden, ben benieuwd naar je verhalen!

    Liefs en tot snel! San en Bart

  • 30 Oktober 2014 - 09:33

    Ria Van Bussel:

    Heey Cindy, bijna je vertrekdatum in zicht... spannend! Ben benieuwd naar je ervaringen, ik ga je zeker volgen .... Geniet en veel succes :-)

  • 30 Oktober 2014 - 09:50

    Marian Stevens:

    Ha Cindy!
    Ik ben benieuwd naar je avontuur. Geniet van de indrukken die je op gaat doen! Goeie reis!
    Groetjes Marian

  • 30 Oktober 2014 - 11:38

    Helmi:

    Geniet geniet geniet, van alles wat je meemaakt, ieder die je ontmoet en alles wat je ziet!
    Maar dat gaat waarschijnlijk van zelf. Je hebt voor jezelf een mega gave kans gecreëerd om jezelf en het leven te verrijken, ben er maar heel trots op :)

    Doe wat goed voelt meid! Elke dag.
    Ik zal veel aan jullie denken! Liefs en knuffels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

south Africa

Actief sinds 07 Dec. 2010
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 36752

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 14 December 2014

South Africa

03 Februari 2011 - 24 Juni 2011

Mijn eerste reis - stage curacao

Landen bezocht: